januára 05, 2018

BEZ SRDCE - Marissa Meyerová

Na knihu Bez srdce som sa skutočne tešila. Bez toho, aby som si o knihe čokoľvek zisťovala som si ju objednala. Už len to, že knihu napísala Marissa Meyerová je zárukou kvality. Jej Mesačné kroniky boli fantastické, preto som nemala dôvod pochybovať o Bez srdce.
Aj tak bolo ako som predpokladala.

Autorka nevybočila zo svojej osvedčenej rozprávkovej témy. Nešlo však o prerozprávanie klasickej rozprávky, ale akoby prequel k Alici v krajine zázrakov. Nebolo to o nikom inom než o samotnej Srdcovej kráľovnej.
Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a o ruku ji chce požádat sám Král. Ona má ale jiné sny, netouží stát se královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány.
Keď som zistila, že ide o krajinu zázrakov, trocha som sa preľakla. Originálny knižný príbeh nepoznám, ak nerátam ilustrovanú detskú knižočku, ktorú som si ako malá čítavala. Videla som animovanú rozprávku aj filmové spracovania, ale tento príbeh mi nikdy neprirástol k srdcu. Marissa to dokázala zmeniť. Nič iné som od nej ani nečakala.

Na rozdiel od akčných Mesačných kroník, bola Bez srdce viac romantická. Začiatok príbehu plynul po romantickej linke. Veľa rozruchu sa nedialo. Bolo to trochu ťahavé, ale romantické duše to iste ocenia. Ja nie som veľký romantik, ale iskrenie medzi Cath a Šprýmom sa mi veľmi páčilo. Popri romantike nám Marissa hádzala kúsky omrviniek v podobe rôznych hádaniek a indícií, ktoré vo finále zohrajú podstatnú časť.
Z tej trochy, čo o Alici v krajine zázrakov ovládam, som si všimla veľa záchytných prvkov, ktoré s týmto príbehom nepochybne súvisia. Fanúšikovia príbehu to určite ocenia. 

Ak ste už mali možnosť čítať knihu od Marissy Meyer, určite viete ako výborne vie zvládnuť postavy. Aj tie, čo sa v príbehu mihnú len na okamžik si čitateľ zapamätá. Každá jedná má svoj špecifický charakter. Najvýraznejšie postavy príbehu sú Catherine, Šprým a klobučník.
Keď sa povie klobučník, nemôžem si pomôcť, ale ihneď si vybavím bláznivého Johnnyho Deppa z filmového spracovania. V knihe bol vykreslený úplne inak 😋. Nebol ešte tak bláznivý ako si ho pamätám, ale ďaleko k tomu nechýbalo. Výstredný bol viac než dosť a nechýbali ani jeho čajové večierky.
Prečo je havran ako písací stôl?
Šprým bol kráľovský šašo a vôbec sa nedivým, že Cath tak okúzlil. Mňa očaril rovnako. Bol tajomný, vtipný, plný prekvapení a nemožností. Keďže kniha bola písaná z pohľadu Cath, stále som čakala a tešila sa kedy sa zas objaví.
Catherin prešla v príbehu najväčším progresom. Na začiatku to bolo dievča z lepšej spoločnosti, ktoré sníva svoj naivný sen, že si raz otvorí pekárstvo. Za krátky čas prešla dlhou cestou až ku Srdcovej kráľovnej.

Každý kto o Alici v krajine zázrakov počul vie, čo bola Srdcová kráľovná zač. Celú dobu som vedela kam príbeh smeruje a čo bude Cath zač, ak sa z nej naozaj stane obávaná zlá Srdcová kráľovná. V kútiku duše som stále dúfala v iný koniec. Ako keď pozeráte Titanic. Viete čo sa musí stať, ale aj tak dúfate, že to varovanie pred ľadovcom budú brať vážne a v New Yourku Winslet s DiCapriom vystúpia spolu ruka v ruke.
Teraz som celý čas márne dúfala, že Srdcový kráľ si vyberie inú nevestu a Cath so Šprýmom budú spolu piecť koláčiky.


Keď sa v druhej polovici knihy začalo ozajstné dobrodružstvo, začala som byť čím ďalej tým viac nervóznejšia. Všetky indície ukazovali čo sa nevyhnutne blíži, ale čo naozaj prišlo, na to som skutočne nebola pripravená. V prvom momente som nevedela, či sa smiať alebo plakať. Milujem šokujúce zvraty, ale toto ma zobralo. 💔
A tak sa zrodila Srdcová kráľovná. Nebolo to hneď. Jej hnev gradoval a ten priebeh bol napísaný, ako inak vynikajúco. Ak sa niekedy znova stretnem s príbehom Alici v krajine zázrakov, budem sa naň pozerať úplne inak. Možno si ho nakoniec aj obľúbim. 

Ak váhate, či si knihu prečítať, tak s tým prestaňte. Je to povinná jazda každého fanúšika fantasy pre mládež. Ja som bola viac ako spokojná. Veľkým pozitívom je, že všetko je ukončené a netreba čakať na pokračovanie. Nezabúdajte, že v tejto knihe je aj nemožné možné. Treba sa o tom presvedčiť.
Strhávam knihe jednu hviezdičku. I keď to bolo super a výborne sa to čítalo, na začiatku mi chýbal vau efekt. 🂽
Spoločnosti Albatros media pekne ďakujem za knihu. Môžete si ju kúpiť TU.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...