marca 07, 2016

NOCTE - Courtney Coleová

Nocte je príbeh s temnou atmosférou, ktorá vyžaruje z každého písmena na všetkých stranách. Je zakorenená hlboko a dostane sa vám úplne všade. Surovosť skrytá v slovách vás tvrdo zasiahne a nepustí sa, až kým neotočíte poslednú stranu. Cez to všetko temné presvitá pár žiarivých zábleskov naivnej mladosti a romantiky.

Hlavní hrdinovia, dvojičky Calla a Finn, vyrastali na tom najstrašidelnejšom mieste aké si viem predstaviť. V pohrebnom ústave. I keď Calla tvrdí, že to nie je najstrašidelnejšie miesto ja o tom silno pochybujem. Chudák Finn k tomu všetkému ešte trpí vážnou psychickou chorobou. Aby toho nemali málo, hneď na začiatku sa stane nehoda, pri ktorej im zomrie mama. Vtedy si poviete, že horšie to už tí dvaja ani nemôžu mať. Ukáže sa, že môžu a oveľa horšie.

Odhliadnuc od pochmúrneho prostredia kde sa príbeh odohráva, kniha sa číta veľmi dobre a ničím extra nevyniká. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ide o úplne obyčajný dej bez väčších zápletiek. Všetko plynule postupuje a kniha sa chvíľu tvári akoby išlo o neškodný milostný román. Ale vy tušíte, že to tak nie je. Že je to len obal a to podstatné sa odohráva niekde medzi riadkami. Niekde, kde to celú dobu vyčkáva, a potom to uderí ako blesk z jasného neba. Že niečo nie je v poriadku vytušíte z rôznych indícií, ktoré tam autorka nechávala ako stopu z omrviniek. Všetci tam majú tajomstvá a netaja sa nimi. Len ich nechcú/nemôžu prezradiť. Ako to už pri tajomstvách býva, niečo má ostať skryté. Ak ste pozorný čitateľ a všetky autorkine omrvinky pozbierate, môžete sa dovtípiť aké tajomstvo musí Calla odhaliť. A keď na to aj náhodou prídete, nebudete si tým istý, až pokiaľ to na konci nevypláva na povrch. Verte mi, bude to šok.
Ja som mala počas čítania viac teórií, čo sa tam deje a nakoniec som ostala pri jednej, ktorá sa mi aj potvrdila. I keď som to uhádla, účinok finálneho prekvapenia ma neminul. Síce ma to nezasiahlo v plnej miere, ale emočne ma koniec vyžmýkal. Desivé a krásne zároveň. Jednoducho sila.

Postavy sa tiež podarili. Calla je príjemná. Na to, že nikdy nemala priateľov, len svojho brata, je dosť sebavedomá a odvážna. Bolo to vidieť hlavne keď stretne tajomného Darea. Vôbec nepôsobila ako dievča, čo nemá skúsenosti s chlapcami. Potešilo ma to, lebo to pôsobilo viac dospelo, čo je dobre, pretože všetci už tam mali cez 18 rokov.
Dare bol veľmi mätúci. Štýlom akým sa zoznámili, by si ma isto nezískal, ale Calla bola hotová. Pre mňa bol veľmi sebavedomí a prvoplánový. Vtedy začali moje prvé teórie. Kto je, čo je zač a o čo mu ide? Časom sa ale zmenil. Už nepôsobil ako frajírek, ale naozaj seriózne. V momente, keď mi to začalo zapadať a dochádzať, zrazu všetko pasovalo a dávalo zmysel. Len škoda, že už sa blížil koniec. K Finnovi sa dá ťažko niečo povedať. Mali sme malý náhľad do jeho mysle, v podobe krátkych kapitol z jeho pohľadu. Bol to chorý chlapec, ktorý chcel byť iba normálny. Calla bola pre neho všetkým. Vedel však, že to tak nemôže byť navždy. Vždy boli len oni dvaja, až kým neprišiel Dare.

Niet najmenších pochýb, že záver je šokujúci a dostane každého. Tak by to malo byť v prípade každej knihy. Nocte sa autorke naozaj podarilo a som rada, že ju CooBoo vydalo. Inak by som sa ku knihe určite nedostala, a to by bola škoda. Od začiatku až do konca je pútavá. Príbeh vás nepustí, budete chcieť stále viac, ale nebudete vedieť prečo.
Jedno tajomstvo sa na konci odhalí, ale objaví sa nové. V tom okamihu sa kniha skončí a vy sa môžete zas len dohadovať, čo to bude tentokrát. Ja už ako inak svoju teóriu mám. Na pokračovanie sa veľmi teším a som nesmierne zvedavá, kde sa bude príbeh posúvať.

Pre mňa kniha bola obrovské prekvapenie a odporúčam všetkým. Určite ju neobchádzajte a nájdite si pre ňu čas a miesto na poličke. Nesklame vás.
Už mi neostáva nič iné, len vám popriať príjemné čítanie a poďakovať sa spoločnosti Albatros media za poskytnutie výtlačku. Vďaka.
Ak si chcete knihu pohodlne objednať, môžete tak urobiť napríklad TU.

Moje hodnotenie sú lepšie 4*.  Plný počet si nechám pre pokračovanie. :)

Anotácia: Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina – moje dvojče, můj bratr Finn – je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám každého stébla.
Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. 
Proč? Kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...