februára 06, 2016

BABY Z BROOKLYNU - ANGIE (Gemma Burgess)

Druhý príbeh o pätici dievčat z Brooklynu opäť nesklamal. Ako už z názvu vyplýva, táto kniha je zameraná najmä na divokú Angie.
Angie bola v predošlej časti fakt číslo, ale tu jej to vydržalo len na začiatku. Potom si vstúpila do svedomia a rozhodla sa so svojim životom niečo spraviť.
Existuje niečo horšie ako pocit osamelosti, keď je človek obklopený priateľmi?
Na jednej strane mi trocha chýbala divokosť párty ženy, ale na druhej premena na zodpovedné dievča mala tiež niečo do seba. Vtipné a zúfalé hľadanie práce mi pripomenulo Piu z prvej časti, keď bojovala s podobným problémom. Na rozdiel od Pii, to ale nebolo len o novej práci a novom živote, ale prídu si na svoje aj tie romantické dušičky.
Počas celého príbehu stojí Angie po boku jej nový najlepší priateľ Sam. Pomáha jej s hľadaním práce a trávia spolu každú voľnú chvíľu. Lenže, ako to už býva zvykom, kamarátstvo medzi opačnými pohlaviami, nie vždy vydrží v rovine kamarátstva. Minimálne jeden vždy podľahne citom.

Začiatok knihy, keď bola Angie ešte divoška, ma bavil. Potom prišla časť hľadania sa, kedy si Angie povedala, že chce byť lepším človek. Viac si vážiť samu seba a zblížiť sa s priateľkami. Táto časť bola pomerne dlhá a musela som si dať pri čítaní na chvíľu pauzu. Aby sme sa pochopili. Nebolo to zlé, to vôbec nie! Iba trochu zdĺhavé. Angie bola veľmi vtipná hlavná postava a dobre sa príbeh z jej pohľadu čítal. Určité momenty ma dostali a dobre som sa pri nich zabávala. Lenže, nedialo sa tam nič také extra. Stále sa to nieslo v jednej rovine, bez väčších výkyvov. Chýbala tomu dynamika ako pri Pii, ktorá mala jeden prúser za druhým. Tiež ma niekedy rozčuľovalo Angiine detinské správanie, čo sa týkalo rozvodu rodičov. Na dospelú 23 ročnú ženu, to prežívala ako malá.
Ale neskôr to prišlo. Dočkala som sa všelijakých zvratov a konečne to boli Baby z Brooklynu ako si pamätám. Tu už sa kniha čítala sama.
"Alkohol je taký spoločenský lubrikant. Vďaka nemu sa všetko kĺže o trošku lepšie."
Na tejto sérií zbožňujem to, že i keď je to vždy príbeh o jednej z dievčat, nikdy nemám pocit, že by bola ktorákoľvek pre príbeh menej dôležitá, alebo zaujímavá. Úžasné je aj to, že príbeh pokračoval tam, kde skončil ten Piin. Čitateľ mohol sledovať nie len čo sa deje v živote Angie, ale aj Piine pokračovanie v novej práci a novom vzťahu, ktorý bol minule vedľajší. I keď pri Angie sa autorka viac zaoberala chlapcami a vzťahmi, nie je to opäť prvok, ktorý sa mi ako prvý vybaví, keď si na knihu spomeniem. Znova sa zamerala najmä na začlenenie jedinca do spoločnosti a nájdenie si svojho miesta v živote.
Tiež chválim ako vie autorka príbeh ukočírovať. Nevytiahne všetky esa z rukáva hneď, ale necháva si pár tromfov aj na pokračovanie. Príbeh Angie ani zďaleka neskončil na 342 strane knihy, ale má nám ešte čo ponúknuť v ďalšom pokračovaní, ktorého sa dúfam dočkáme. Tretí diel bude o najmladšej z pätice Coco a na to sa už veľmi teším.
"Moja šuška už v živote žiaden prútik neuvidí"
"Tak po prvé, ak to budeš volať šuška a prútik, tak to si môžeš byť istá, že už sex nikdy mať nebudeš."
Táto séria sa stala bez pochýb jednou z mojich naj a vždy sa budem tešiť na nové časti. Dievčatá mi sadli a sú skvelé. Nie je nad to, keď máte priateľky na ktoré sa môžete spoľahnúť. Nanešťastie, nie každému sa podarí v živote nájsť takýchto ľudí. Preto som vďačná, že ja patrím medzi to málo, ktorí to šťastie mali. Dokonca, tak ako Pia a Angie, aj ja som s mojou naj, naj, "mrškou" - ako by povedala Angie - narodená v ten istý deň a poznáme sa už dôb, keď sme si mávali z kočíku.
"Chráň si svoje priateľstvá. Jediné, čo dá tvojmu životu skutočný zmysel, sú ľudia okolo teba. Vytvor si okruh ľudí, ktorí ťa budú podporovať, ktorí ťa podržia nad vodou, aj keď máš pocit, že sa topíš. Budú ako také záchranné plavidlo. To sú tvoji priatelia. Tvoje záchranné plavidlo."
Baby z Brooklynu si proste musíte prečítať. Verím, že väčšina z vás už túto jazdu absolvovala, ale ak ste sa ku knihám z nejakého nepochopiteľného dôvodu ešte nedostali, musíte to rozhodne napraviť. Výborný príbeh, výborne napísaný. Dobre sa to číta a to aj vďaka kvalitnému prekladu, ktorý nemal chybu. Možno takú malú, ale to sa dá odpustiť. V texte ma trochu rušilo časté používanie "ani keby", ale na to som si pri knihách od Slovart zvykla. Toto spojenie nepoužívam, a ani sa s ním v hovorovej reči nestretávam, tak mi príde trochu neprirodzené. Najmä, ak ide o knihu akou sú Baby z Brooklynu, kde používajú dievčatá slang a mladistvé vyjadrovanie, je "ani keby" ako päsť na oko.
Ale to je len tak na okraj, aby som knihu len nechválila.
Ešte raz knihu odporúčam, určite na ňu myslíte, keď budete rozmýšľať, čo si prečítať.

Ak vás nepresvedčil tento článok, možno to dokáže recenzia na Piu TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...