júna 18, 2015

BOHYNĚ - Josephine Angelini

Tak, tomuto sa vraví zakončenie ako sa patrí. Séria Proroctví sa stala oficiálne jednou z mojich obľúbených. Je mi úprimne ľúto, že Bohyně už bol posledný diel trilógie, pretože by som určite zvládla ešte jednu dve knihy s týmto príbehom. Ale ako sa hovorí, v najlepšom treba prestať a tak sa aj stalo.

Príbeh sa knihu po knihe zlepšoval a v poslednom diely to malo riadne grády. Ak som mala pri prvom diely nejaké pochybnosti, tak tie sa vyparili s prvými stranami.

V prvých dvoch častiach išla na nás autorka pomaly. Všetko dávkovala postupne. Tu čitateľovi nedala najmenšiu šancu si vydýchnuť. Problémy sa na Helen a ostatných polobohov sypali z každej strany. Knihu bolo takmer nemožné odložiť. Zvedavosť a potreba zistiť ako sa ten cirkus skončí bola prisilná.

Museli sa vysporiadať s bohmi, ale bolo treba upratať aj vo svojich radách medzi polobohmi. Rodinne, kamarátske a milostné vzťahy boli tiež na programe dňa. A aby toho nebolo málo zahrajme si hru "odhaľ tajomstvo Atlantídy a Tyrana".
Akoby tých problémov už aj tak nebolo dosť, autorka sa rozhodla vkladať do príbehu záblesky minulosti v podobne snov a spomienok z minulých životov Heleny. Takéto flashbacky nemám rada, ale poviem vám, že tu som ich žrala. Tým, ako sa autorka pohrala s príbehmi gréckej mytológie a dokázala ich pospájať s inými historickými príbehmi ma dostala. Grécka mytológia je fascinujúca sama o sebe a takto upravená ... klobúk dole.

Helen a Lucas boli samostatná kapitola už od začiatku série. Nemala som tých dvoch rada, fakt nie. Všímate ten minulý čas? Neviem, či to bolo tým vyťaženým príbehom, že som nemala čas nad nimi uvažovať, ale prvý krát mi neliezli na nervy. Helen ma prekvapila, že nerobila konečne somariny. Nechala si poradiť a keď jednala na vlastnú päsť, konečne nenarobila viac problémov ako úžitku.
Starý známi milostný trojuholník nás tiež neobišiel, ale jeho spracovanie bolo dobré. Vyberie si Helen Oriona či Lucasa? Orion je miláčik a vždy som mu fandila. Som rada, že to nakoniec skončilo tak, ako to skončilo. Samozrejme, že neprezradím ako, ale prídu si na svoje všetci. Dokonca aj moje druhé zlatíčko Hector. Na tom sa autorka počas série riadne vybúrila a v poslednom diely si to poriadne vyžerie chalan.

Čo k tomu dodať? Ak vám to ešte nedošlo, ja som bola z posledného dielu nadšená. Všetko do seba krásne zapadalo. Bolo to prekvapujúce, napínavé, smutné a zábavné, presne také, aké by to malo byť. Na konci sa mi najviac rátalo, že aj keď to bola posledná kniha trilógie, niektoré veci ostali nakusnuté. Nebol to ten klasický koniec, kde presne vieme kto, kde a ako skončil. Všetko podstatné bolo síce zodpovedané, ale ak by sa jedného dňa Josephine rozhodla pokračovať, viem si predstaviť, akým smerom by sa mohla uberať. Nechala si pár zadných vrátok otvorených.

Prvý diel Proroctví som hodnotila 3*, ale už vtedy som vravela, že séria má potenciál. A tak sa aj stalo. Druhý diel Beze snů dostal 4* a finále si právom zaslúžilo plný počet 5*. Nemôžem inak ako knihu vrelo odporučiť každému, kto obľubuje tento žáner - YA fantasy. Rozhodne, je to jedna z tých lepších sérií.

Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros média. Kto nevlastní ani jednu knihu z tejto série, tak by to mal rýchlo napraviť. A môžete tak učiniť TU.
Anotácia: Helen omylem otevřela brány antickým bohům, kteří byli dlouhá tisíciletí věznění na Olympu, a nyní se snaží najít způsob, jak je znovu uvěznit. Jinak riskuje válku a obrovský chaos.

Helen už ale naštěstí není pouhým Následníkem. Získala nepředstavitelnou sílu, a tak se může pokusit čelit Diovi a jeho skupině bohů. Čím silnější ale je, tím větší strach z ní mají její přátelé, kteří nevědí, jestli se jí bát, nebo ji uctívat. Orákulum věští, že někde mezi nimi se ukrývá děsivý Tyran… a podle proroctví se zdá, že jde o Oriona.
A k tomu všemu se Helen stále nerozhodla, jestli chce být s Lucasem, nebo Orionem. Válka se rychle blíží a Helen bude muset udělat děsivé rozhodnutí, aby změnila osud, který byl napsaný ve hvězdách. Zvládne Helen svou sílu a dokáže se postavit bohům? Zvítězí láska nad předepsaným osudem?

2 komentáre:

  1. Ja mám za sebou len prvý diel a v niektorých veciach mi pripomínal veľmi Twilight a TMI, ale dobre sa to čítalo. Ani vlastne neviem, prečo som sa nepustila do pokračovania, ale mala by som to rozhodne napraviť.
    Super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ;) To nie si jediná komu sa to zdalo ,ale ja som z toho taký pocit nemala, alebo som si to skôr nevšímala. V každom prípade sa mi to každým dielom páčilo viac a ak sa ti páčila tá jednotka, určite v tom pokračuj až do konca. ;)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...