januára 13, 2014

RC: Nikdy nehovor navždy (Ali Cronin)

Anotácia: Sedemnásťročná Sára bola posledná z partie, ktorá nemala NAOZAJSTNÉ skúsenosti s chalanmi. To sa ale zmenilo a teraz prežíva svoju prvú veľkú lásku. Na dovolenke v Španielsku stretla perfektného chalana - Joea a všetko je super...aspoň zo začiatku. Z ničoho nič však Joe zmizne, nezdvíha telefón, neodpovedá na správy. Čo ak Sáru len využíva? Podarí sa jej odhaliť pravdu

Neposudzuj knihu podľa obalu! Táto múdrosť sa mi už niekoľko ráz vypomstila a stále som sa nepoučila.Tak mi treba.

Túto knihu som si viac-menej (skôr viac ako menej) vybrala kvôli jej zaujímavej obálke a ani mi neprišlo dôležité si o nej niečo zisťovať. To môžem urobiť naozaj len ja.

Príbeh síce začal ako obohraná platňa, ale našťastie tak nepokračoval. Zoznámili sa na pláži, preskočila iskra a už to bolo. Letná láska ako hrom je na svete a pred nami veľa prebdených nocí, či už zasnených alebo preplakaných. Obe varianty k tomu neodmysliteľne patria.
Na prekvapenie táto kalorická bomba začala celkom sľubne. Páčilo sa mi ako sa rozhodla autorka vyrozprávať stretnutie Sáry a Joea. Rozhodla sa, že tak ako bude ten príbeh Sára rozprávať kamarátom, budeme sa to dozvedať aj my. Takže to dávkovala postupne a tým nás trocha ponaťahovala. Ale v tomto bode nateraz skončím s pozitívami.

Od začiatku mi nebol Joe sympatický a o to viac ma štvala Sára a tá jej naivita. Najprv som to neriešila a brala som, že nemá skúsenosti s chalanmi, ale hovorili jej pravdu všetci kamaráti. Dokonca, aj Joe jej povedal ako to je a ona si stále išla svoje. Čítala som už všeličo, naozaj, ale s čistým svedomím môžem povedať, že Sára je najotravnejšia hlavná hrdinka s akou som sa stretla.
Čo sa ostatných postáv týka, musím povedať, že tie mi sadli a určite by som si vedela predstaviť spoločnosť takých kamarátov.

Teraz opäť trochu pozitíva. Páčilo sa mi, že to nebol ten štýl príbehu láska na prvý pohľad a žili spolu šťastne až do smrti, ale autorka to pojala za opačný koniec a ukázala nám tú odvrátenú stranu lásky. Tiež by som chcela upozorniť na fakt, že je to Európska tvorba, a tak bol dej v knihe reálny a život tínedžerov nebol len americký blud, ale trochu skazený a ochutený alkoholom, drogami a v neposlednej rade sexom. Žiadne 21 ročné panny.

To je všetko pekné, ale čo z toho, keď sa vám pri čítaní otvára nožík vo vrecku kvôli neznesiteľnej hlavnej postave. To už nezastaví ani dobrý dej, keby dobrý bol. Nemôžem povedať, že bol vyslovene zlý, skôr taký nemastný-neslaný. Pripadalo mi to, akoby mala autorka zvolené 3 záchytné dejové body a časť medzi tým len vyplňovala nudným dejom, len aby to mohla nejako natiahnuť. Keby je to podľa skutočnosti, kniha by mala maximálne dve kapitoly.

Pri takýchto prípadoch som rada, že už mám tie pubertálne zaláskovania za sebou. Každá si tým musí prejsť tá naivita k tomu patrí, len v menšej miere, tak majte dievčatá oči otvorené.
Ak by som knihu mala niekomu doporučiť, určite by som sa zamerala na tie mladšie ročníky, ktoré si niečim podobným prechádzajú, a tak by možno zvládali tú Sárinu zaslepenosť.
Táto kniha má jednu výhodu, aj keď vás extra nebaví ľahko ju prečítate, pretože je dobre a jednoducho napísaná. Hlavne nezaberie veľa času. Ja som ju dala v autobuse Brno-Trenčín a cesta mi príjemne ubehla :)
Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete zakúpiť na ich stránke TU.

1 komentár:

  1. Tuhle knížku jsem si chtěla přečíst, ale asi to odložím, protože nevím jestli by se mi líbila.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...