novembra 23, 2012

ČAROVNÁ SÉRIA


Madžgy v poslednej dobe blog trochu flákajú, ale už sa to pomaly snažíme dobiehať. Zahanbene priznávame, že sme už dva razy vynechali našu pravidelnú, alebo aspoň kedysi mesačnú Knižnú zoznamku.

Dnes sa zameriam na jednu z mojich naj sérií, plne nabitú tajomstiev, kúzel a nadprirodzených bytostí všetkého druhu. Už tušíte? Nie je to žiadna iná, ako HEX HALL!
Pri pohľade na školskú budovu mi behal mráz po chrbte. Nechápala som, ako sa niekto môže pozrieť na túto budovu, a a nezískať podozrenie, že jej študenti sú parta zrúdičiek.
Táto séria pre mňa spĺňa všetky kritéria, aby si ma získala. Prepracované postavy, chytľavý dej, nepredvídateľnosť, SARKASTICKÝ HUMOR a ARCHER.

Keď si pomyslím, ako som sa zo začiatku tejto sérií vyhýbala, lebo som si myslela, že to bude nejaká detská hlúposť, až mi je do plaču. Vyhnúť sa tejto sérií, by bola obrovská chyba, ktorú by som si ťažko odpúšťala.
Od prvých stránok, keď som začala čítať som vedela, že som sa mýlila. Všetky tri knihy, ktoré sériu Hex Hall tvoria, ma pri čítaní privádzali do extrémov. Vtipné hlášky ma nútili sa smiať, až mi slzy tiekli a zrazu prišiel zvrat a ja som ostala ako obarená. Smiech sa premenil na šok a niekoľko vynechaných úderov srdca a to všetko, počas jedného riadku. Možno malinko preháňam, skrátka, je to super.
„Archer nie je pekný,“ opravila ma. „Šteniatka sú pekné. Bábätká sú pekné. Ja som pekná. Archer Cross je na zožratie. A to nie som na chlapcov.“
Sophie je mladá čarodejnica, ktorá nezvláda svoje kúzla, preto je poslaná na zvláštnu školu Hecate Hall pre nadprirodzených. Tam sa začína jej príbeh, v ktorom sa dozvedá o svojom pôvode a svete bytostí, ktoré väčšina ľudí pozná len s vymyslených príbehov. Tiež tu spoznáva nových ľudí a medzi nimi aj najlepšiu kamarátku, ktorá je tak trochu upír, čo zbožňuje ružovú. K tomu sa primieša prvá láska, ktorá nebude až tak jednoduchá a bežná, ako u väčšiny. Ani tu nesmie chýbať milostný trojuholník, ktorý všetci nemáme radi, ale bez obáv, nebude to ten klasický prípad, kedy sa nebude vedieť rozhodnúť, ktorý je ten pravý. Našťastie, to Sophie bude celú dobu vedieť.Môže sa zdať, že to bude mať v novej škole ľahké, ale opak je pravdou. S jej novým  životom prichádza aj veľa problémov a "ľudí", ktorí ju budú chcieť zničiť.
Samozrejme, ako to chodí v YA knihách, bude len na mladej Sophie, aby dala všetko do priadku.

Ak máte radi viac akčnejšie knihy ako love story, toto je to pravé orechové. V príbehu o čarodejnici z Hex Hall sa nudiť určite nebudete, o čo sa postará dobrý dej a vtipné hlášky hlavných hrdinov. Pri tom všetkom, sa tu nájde čas aj na trocha lóóóóve, takže si príde na svoje každí.

Hex Hall tvoria tri knihy, ktoré už všetky vyšli u našich českých susedov. Tiež sa objavila na internete informácia, že autorka plánuje napísať aj spin-off sériu k Hex Hall. Pre fanúšikov ako som ja, to je ako dar z nebies :D
Ak ste sériu nečítali a mali ste o nej pochybnosti, tak šup, šup, zobrať knihu a čítať. Určite neoľutujete.
Ak by ste si chceli prečítať malú ochutnávku, čo vás v knihe čaká, u nás na blogu v Knižných hláškach  nájde hlášky z prvého dielu. O statné pribudnú neskôr, už sa na nich pracuje. Upozorňujem však, že môžu obsahovať spoilery, tak bacha. Hlášky z Hex Hall
„Tvoj obľúbený nápoj je írsky čaj tak, ako ti ho pripravuje tvoja matka. Keby to bola limonáda, našla by si v hrnčeku limonádu. Keby to bola čokoláda, napila by si sa čokolády.“
„Čo keby som mala rada pivo? Dala by ste mi pohár ľadového piva?“

Knihy:
1. Čarodějnice z Hex Hall
2. Démon z Hex Hall
3. Bitva o Hex Hall

6 komentárov:

  1. Túto sériu by som si chcela prečítať!! =) Ale bohužiaľ nevyšla na Slovensku :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to nevyšla, :( ale nemyslím si, že by bola čeština taký rozdiel od slovenčiny. Skôr by som povedala, že tým že je to v češtine, je to ešte lepšie. Tie hlášky potom znejú viac prirodzene. A aj dostupnosť je ľahká. Dá sa to kúpiť v každom väčšom kníhkupectve, alebo cez internet. Určite to stojí za prečítanie, aj keby je to v maďarčine ;)

      Odstrániť
  2. Jednoznačne súhlasím! skvelá séria! a po česky čítať tie hlášky je ešte väčšia zábava 8D
    už sa teším, keď dostanem na Vianoce 3. diel 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bitva o Hex Hall je úplne špičková. Ja som sa tak nasmiala, keď som to čítala. Práve vypisujem hlášky z knihy a je ich tam strašne moc a musím niektoré preskakovať, lebo to by som mohla rovno prepísať celú knihu. :D
      Hej, tá čeština je tu úplne super, lepšie tak tie hlášky vyznejú. Ja som ich však prepisovala do slovenčiny, keď som ich dávala na blog, nech to nevypadá blbo, keď sme slovenský blog.

      Odstrániť
  3. ja som knihu čítala po anglicky, bola to vôbec prvá kniha, ktorú som zvládla v angličtine, takže s touto sériou mám veľa dobrých spomienok :D a samozrejme, Archer, kto by ho nemiloval :D

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...