júla 13, 2012

Recenzia: KATASTROFA (Krystyna Kuhn)

Anotácia: Skupina študentov elitnej školy Grace pred rokmi bez stopy zmizla na vysokohorskom končiari Prízrak. Julia s kamarátmi sa vyberú na miesto opradené strašidelnými legendami. Veci sa im vymknú z rúk hneď na začiatku výstupu. Čo má za lubom záhadný Paul Forster, ktorý sa k nim na poslednú chvíľu pridá? Čo znamená desivý nález v starej horskej chatrči? Kde je ich vodkyňa, Indiánka Ana? A navyše nikto z nich netuší, že sa schyľuje k nebezpečnej snehovej víchrici...

Katastrofa, je druhé pokračovanie skvelej série Údolie. Na rozdiel od prvého dielu Hra, sa dej bude prevažne odohrávať mimo tajomnej školy Grace, ale v jej okolitých malebných a vysoko nebezpečných horách. Ďalšou zmenou a myslím, že príjemnou zmenou je, že táto kniha bude písaná z pohľadu Katie. Tú si môžete pamätať z prvého dielu. To podivné kórejske dievča, čo sa s nikým nerozprávalo. Možno si teraz vravíte, kde sa podeli Julia a Robert? Nebojte, Julia bude celú dobu na scéne, dokonca bude pár kapitol aj z jej pohľadu, takže ich tajomný príbeh stále pokračuje. Robert už toľko priestoru nedostane.

V prvom diely sme sa dozvedeli, že Julia a Robert nie sú jediní, ktorí majú tajomstvo. Na škole je viac študentov, ktorí utekajú pred svojou minulosťou. Katie je jedna z nich.
Miluje adrenalín a toho dôkazom je aj jej záľuba v horolezectve a hlavne v lezení bez istenia. Najväčšiu výzvu pre ňu predstavuje zdolanie končiara Prízrak, ktorý sa týči nad školou. Nie je možné, aby to zvládla sama a tak presvedčí svojich "priateľov", aby išli s ňou. Naláka ich na predstavu pátracej výpravy po stopách dávno nezvestných študentov, ktorých tajomný príbeh pozná celá škola.
Celú výpravu si Katie naplánovala do posledného detailu, ale má to jeden háčik. O okolí Grace College a tamojších lesov neexistujú žiadne záznamy ani mapy, preto budú musieť požiadať o pomoc domorodú indiánku Anu, ktorá pozná hory ako svoju dlaň.
Všetko sa zdá byť dokonalé naplánované, no opak je pravdou. Komplikácie nastanú ešte skôr, než vyrazia zo školy. Pridá sa k nim jeden nezvaný a neznámi hosť. Paul Forster. Nikto nevie kto to je, kde sa tam vzal a hlavne ako sa o ich pláne dozvedel. Vedeli len to, že má niečo čo oni potrebujú. Mapu.
Hory sú nevyspytateľné a Katie so svojimi spoločníkmi sa o tom veľmi rýchlo presvedčia. Napokon sa zdá, že to nebude také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdalo.
Problémy nenastanú len pri výstupe, ale začnú sa objavovať nové skutočnosti o nezvestných študentoch a čím viac sa o nich dozvedajú, tým viac sa to začína zamotávať. Hlavne keď sa zistí, že nezvestní študenti, nie sú tak nezvestní, ako si všetci mysleli.

Tým, že som už bola oboznámená z postavami, dejom a atmosférou prostredia z prvého dielu, som sa do knihy dostala o niečo rýchlejšie, vlastne ma upútala hneď na začiatku. Mala rýchlejší spád a viac zaujímavých miest. Nemusím vôbec pripomínať, že o dych vyrážajúce momenty a stále vynárajúce sa nové tajomstvá, nebola núdza. V určitých momentoch, ma prechádzal až mráz po chrbte.
Obdivujem, ako autorka dokázala vytvoriť príbeh, kde so sebou všetko perfektne súvisí a každá maličkosť, ktorá sa vám v tú danú chvíľu zdá nepodstatná, bude predsa len mať neskor väčší význam. Je vidieť, že autorka nenechávala nič náhode a svoj príbeh mala do botky naplánovaný, preto mi je už teraz jasné, že v pokračovaní, sa môžem opäť tešiť na riadnu dávku napätie a nových zvratov. A keď už sme pri tom pokračovaní. Nech už je tretí diel! Už ho chcem čítať. Ako môže niekto knihu takto ukončiť a ohroziť tak čitateľovo zdravie, keď si bude hlavu búchať o stenu a vlasy trhať pri predstave, ako to bude dalej?

Moje hodnotenie: Kniha sa mi veľmi páčila, čo vám musí byť jasné už z celého článku. Nebudem sa preto veľmi rozpisovať a moje hodnotenie je plný počet. 5*