apríla 23, 2012

Recenzia: Summer (Krásni a mŕtvi) - Eden Maguire


Tretí diel z celkových štyroch...

Prvé dve knihy zo série boli veľmi zaujímavé a originálne. Pripadali mi ako také fantasy detektívky s prvkami tajomna a romantiky. Ani tretia kniha nepoľavila na svojej kvalite, ba čo viac, mám taký pocit, že sa dostala do vedenia. Krásni a Mŕtvi patria medzi tie šťastnejšie knižné série, ktorých dejová línia každým ďalším pokračovaním stúpa. Čitateľa tak udržuje v napätí a jediné po čom túži po jeho prečítaní, je držať nasledujúci diel konečne vo svojich rukách.

Hlavná hrdinka, Darina, má pred sebou opäť neľahkú úlohu, a to, vyriešiť záhadnú vraždu jednej zo študentiek Ellertonskej strednej, Summer Madisonovej, ktorú neznámi páchateľ zastrelil v obchodnom centre.  Darina sa stále nedokáže zmieriť s udalosťami, ktoré ju pripravili o blízkych ľudí a hlavne o jej milovaného priateľa Phoenixa.
Napriek tomu mi v tejto tretej knihe pripadala viac dospelá a citovo vyspelejšia ako v predchádzajúcich dvoch dielach.  Jej činy boli uváženejšie a do nebezpečenstva sa nevrhala tak bezhlavo. Aj samotný príbeh bol iný, keďže na rozdiel od Jonasa a Arizony, bola Summer jej veľmi dobrá priateľka. Miestami to bolo pre ňu viac bolestivé a ja som s ňou súcítila. V tejto malej knižke sa ukrýva naozaj obrovské množstvo silných emócií, až sa začnete báť obrátiť nasledovnú stránku, čo si pre nás autorka zase pripravila. Veci sa dejú veľmi rýchlo a nie sú tu žiadne hluché miesta, ktoré by ma nebavili.

Takisto tu bol jeden moment (samozrejme, okrem iných), ktorý ma naozaj prekvapil, a pri ktorom som sa doslova zasekla s otvorenými ústami a slzami na krajíčku. Aj keď ide o záhadné a nevyriešené vraždy, a človek by mal čakať naozaj všeličo, týmto dejovým zvratom ma autorka dostala a zároveň opäť presvedčila o svojich kvalitách. Nebojí sa do príbehu vsunúť prvky, ktoré mnohých nemilo prekvapia ale dielu tak dodajú nový smer.

Kniha Summer je u mňa zatiaľ tá naj-emocionálnejšia zo všetkých troch príbehov. Ak máte za sebou Jonasa a Arizonu, určite vás Summer nesklame a chytí vás za srdce. Budete sa rovnako ako ja tešiť na štvrté a zároveň posledné pokračovanie s názvom Phoenix, ktoré ukončí púť krásnych mŕtvych.

Moje hodnotenie je 5* a taktiež by som sa chcela veľmi poďakovať vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku.

- Anndy -

1 komentár:

  1. hmm..zacinam uvazovat, ze by som si to aj precitala, znie to dost dobre:P

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...