apríla 28, 2012

Recenzia: Chain Reaction - Simone Elkeles

Anotácia:
Rovnako ako jeho bratia, aj Luis Fuentes rád príma výzvy, či už sa jedná o šplhanie po skalách Rocky Mountains alebo snívanie o budúcnosti, ako astronaut, Luis neustále hľadá ďalšie vzrušenie. Nikki Cruz žije svoj život podľa určitých pravidiel – neverí chlapcovi, ktorý hovorí: "Milujem ťa", chalani klamú, pre ich vlastné zámery, a nikdy nerandí s nikým z južnej strany Fairfieldu. Potom stretne Luisa na svadbe jeho brata Alexa, a zrazu je v pokušení porušiť všetky svoje pravidlá.
Získanie Nikki sa stane pre Luisa najväčšou výzvou, až kým sa neocitne v spoločnosti hlavy gangu, ktorý takmer zničil život jeho bratov. Budú Luisove city k Nikki stačiť natoľko, aby ho zastavili vstúpiť do temného sveta plného násilia, ktorý sa môže ukázať ako najväčšia výzva?

Chain Reaction je záverečný tretí diel úspešnej trilógie Perfect Chemistry, ktorej každý diel je zameraný na život jedného z bratov Fuentesovcov. Po prvých dvoch knihách som nečakala žiadne prekvapenie, v podobe originality príbehu, ale zistila som, že som sa poriadne zmýlila. Simone Elkeles sa opäť pohrala so svojou skvelou predstavivosťou, aby nás mohla zoznámiť s tretím a zároveň najmladším Fuentesom.

Už len Luisove priezvisko zaručuje to, že sa pri čítaní rozhodne nebudete nudiť. Aj keď narozdiel od predošlých dielov, tu bolo toho vtipu pomenej a celý dej bol zameraný skôr na riešenie problémov vo vzťahoch a daných situácií, na jeho kvalite sa to rozhodne neprejavilo. Pravidlá, na ktoré sme boli od Simone zvyknutí sa trošku zmenili, čo si človek môže všimnúť už po prečítaní prvých kapitol. Dejovo sa znova ocitneme v meste Fairfield, takže nie je žiadnym prekvapením, že na scénu opäť vystupuje nebezpečný gang Latino Blood, ktorý svoju pozornosť tentokrát zameria na nešťastného Luisa. Rovnako tu vystupujú postavy z predošlých dielov, ktoré predstavujú skvelé osvieženie pri čítaní a príjemne tak dotvárajú celý príbeh.

Aj keď si u mňa prvé miesto stále drží Carlos a jeho Rules of Attraction, Luisov príbeh ma pohltil o trošku viac. Bol menej predvídateľný a mal viac prekvapivých momentov, že som sa niekedy pristihla s otvorenou hubou. Číta sa to prakticky samo!

Nebudem sa moc rozpisovať, pretože recenzie na prvé dva diely nájdete u nás na blogu, a tí z vás, ktorí ste čítali Perfect Chemistry a Rules of Attraction, nebudete trojkou určite sklamaní. Čaká vás rovnako napínavý príbeh, skvelý humor, romantická zápletka, ktorá vás rýchlo vtiahne do deja a samozrejme sa môžete tešiť na fuentesovskú jedinečnú auru, ktorá vás bude obklopovať po celý čas.

Po prečítaní celej série som si položila otázku: ako je možné, že mi chýbajú osoby, ktoré v podstate ani neexistujú...? No, pri tejto bratskej trojke sa to stane veľmi jednoducho. Každý jeden z nich bol svojim spôsobom iný, a pritom mali všetci traja TO čarovné vyžarovanie, pre ktoré som si ich neskutočne zamilovala!
Hodnotenie 4/5* (Pretože Carlos je Carlos...:-D)

- Anndy -