apríla 01, 2012

Knižná zoznamka...

Je tu nový mesiac a s ním aj naša (už to tak vypadá) pravidelná KNIŽNÁ ZOZNAMKA, v ktorej by sme vás chceli oboznámiť s knihami alebo s knižnými sériami, ktoré nie sú pre mnohých až také známe, ale rozhodne si zaslúžia vašu pozornosť.
Tento mesiac pôjde opäť o sériu, konkrétne o tetralógiu, ktorej sú už všetky štyri knihy vydané v českom jazyku. Takže, keď sa vám zapáči, nemusíte čakať na jej jednotlivé pokračovania. Autorkou kníh je americká spisovateľka, a jej meno je...Daniele Steelová....
Okej, je prvý apríl, takže preto tá “HA-HA-HA“ vsuvka. Nebojte sa, až taká krutá nie som! Samozrejme, nechcem nijako uraziť tento knižný fenomén, ale nechajme steel-o(f)ky radšej našim mamám!

Takže druhý pokus znie: ...autorka dnešnej KZ je Claudia Grayová (vlastným menom Amy Vincent), a jej dielo má názov AKADÉMIA EVERNIGHT. Prvá kniha zo séria vyšla v roku 2010, v ČR, vo vydavateľstve Egmont.

Hlavná hrdinka, 16-ročná Bianca, sa sťahuje so svojimi rodičmi do malého mestečka, do bytu na akademickej pôde, aby mohla začať študovať v tejto tajomnej škole, a pretože tu majú jej rodičia nastúpiť ako noví profesori.  (Už teraz ju ľutujete, čo?)  Musí preto opustiť svojich priateľov a duševne sa pripraviť na úplne nových spolužiakov. Od začiatku sa jej tento nápad vôbec nepáči a jej pocity sa nezmenia ani po príchode na toto divné miesto.
ALE... stretáva sa so záhadným Lucasom, ktorý ju (samozrejme) hneď privedie na celkom iné myšlienky. Je odlišný ako ostatní spolužiaci, ktorí by sa so svojim výzorom mali skôr prechádzať po prehliadkových mólach, než po školských chodbách. Lucas neuznáva snobské pravidlá akadémie a rozhodne sa nenechá od nikoho zastrašiť.  Vďaka tajomstvám, ktoré ho obklopujú, sa snaží držať si Biancu ďaleko od tela, a ju naopak táto jeho temná stránka čoraz viac priťahuje.  Ale nenechajte sa oklamať! Bianca totiž schováva v skrini tiež pár “kostlivcov“. Ide o to, koho tajomstvá sú viac šokujúce...

Mnohí čitatelia, ktorí túto knihu vzali do rúk, boli pri jej čítaní prekvapení. Preto by som vás chcela upozorniť, že sa jedná o fantasy príbeh, a ústrednými postavami sú naši známi zubatí priatelia – UPÍRI. Toto je totiž informácia, ktorú sa z anotácia nedozviete, preto by som vás chcela dostať do obrazu.

Už len samotný názov prezrádza, že sa nejedná o “obyčajnú“ školu, určenú pre “obyčajných“ tínedžerov. Celý ten oblak tajomnosti, ktorý obklopuje toto záhadné miesto, ma pri čítaní úplne vtiahol do deja . Najväčšie plus v príbehu boli ODHALENIA, ktoré ani tak neprekvapili  samotné postavy, ale skôr  mňa - ako čitateľa. Obracala som stránku za stránkou a v hlave sa mi rojili otázky... ČO? AKO? PREČO?... napätie a nedočkavosť ma celú dobu poháňali ako na bežiacom páse. Zakázané vzťahy predstavovali čoraz väčšie pokušenia a “záporáci“ sa stávali naozaj zákernými nepriateľmi.  Nastali situácie, v ktorých sa priatelia postavili nemilosrdne proti sebe a za odpustenie sa platilo vlastnou krvou. Láska, zrada, priateľstvo, odvaha a strach... toto všetko nájdete na Akadémii Evernight, ale aj ďaleko za jej školskými múrmi.

Druhé a tretie pokračovanie má názov HVĚZDOPRAVECPŘESÝPACÍ HODINY, a celá séria je ukončená štvrtou knihou s názvom NA DRUHÉ STRANĚ.
Aby som bola naozaj úprimná,  jednu vec musím autorke vytknúť. Konkrétne je to ukončenie príbehu. Áno, veci boli ako-tak vyriešené a nevadil mi ani ten otvorený koniec, ale čakala som, že to bude veľkolepejšie, pretože ma  Claudia  pri prvých troch knihách presvedčila, že to vie aj lepšie, skrátka že sa vie pohrať s dejom tak, že mi niekedy doslova padla sánka...
Celkovo je ale séria veľmi podarená. Príbeh je jeden veľký kolotoč tajomstiev, záhad, adrenalínu spojením s množstvom akcie a komplikovaných medziľudských vzťahov.

Séria má aj spin-off(ku) s názvom BALTHAZAR.  Príbeh je o menovanom Balthazarovi, ktorý je dôležitou postavou v Evernighte.
Takže dúfam, že som aspoň niekomu pomohla, či už ste sa rozhodli pre- alebo proti-.

PS: Ak by ste si náhodou chceli knihy kúpiť cez Gorila.sk, nemusíte sa báť tých “röntgenových“  obálok. Neviem prečo tam vypadajú tak divne, keď sú tie farby naživo úplne iné.

- Anndy -




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...